
Проблеми адаптації дітей до дитячого садка
Діти, прийшовши в садок, завжди проходять період адаптації. Але для кожної дитини термін адаптації індивідуальний. Існують проблеми адаптації дітей до дитячого садка і їх досить багато. Якщо до дитячого садка дитина не адаптувалася протягом року, то це сигнал для батьків, що з малюком не все гаразд і потрібна допомога психолога. Кожна дитина реагує по-різному на незнайомому болю, але страждає і загальні риси.
Нелегко викликати до нової обстановки єдиним у родині дітей, особливо тим, кого важко опікують, хто викликає до особливої уваги.
Гірше за всіх себе почувають у дитячому саду ті діти, у яких флегматичний темперамент. Вони не встигають за темпом життя в дитячому садку. Вони повно одягаються, збираються на вулицю, їдуть. Але якщо педагог не приймає таких дітей і намагається їх підтримати, емоційний стрес при цьому діє так, що діти ще більше загальмовуються, стануть байдужими і ще більш млявими.
Якщо батьки помітили, що в їхньої дитини проблеми з адаптацією, то варто поговорити з вихователем. Вихователь в цьому випадку повинен бути більш важливим бути до такого малюка, стежити, щоб його не дражнили інші діти. Потрібно знати, що вимогливість до такої дитини буде тільки гальмувати її ще більше.
Більш важко проходять адаптацію до дитячого саду діти, у яких у родині відбуваються конфлікти, де батьки не спілкуються з дітьми. Дітлахи засвоюють мимоволі погані риси поведінки батьків і це ускладнює їх відносини з однолітками. такі діти, як правило, агресивні. Якщо малюк має нервові порушення, його потрібно віддавати в садок не раніше трьох років.
Спостереження дітей в період адаптації до дитячого садка показало, що спостерігається порушення в дитячому організмі, в його функціональному стані, які супроводжуються сильними змінами в поведінці і настрої та іншими клінічними проявами.
У деяких дітей підтримується реакція протесту або «біологічної обережності». Вони можуть виражатися у вигляді страху, плачу, негативізму, загальної загальмованості або агресивних діях. Іноді мовна активність і контакти з дітьми зменшуються до їх зникнення. Дітлахи втрачають частину навичок, набутих раніше. У деяких спостерігаються порушення сну, знижується апетит.
Відзначається в деяких випадках підтримка фізичного та нервово-психічного розвитку дітей. Не можна судити про розумові здібності малюка в перший тиждень перебування в дитячому садку. Відбуваються соматичні зміни в посиленні блідості шкіри, у внутрішній вазі, підвищення частоти пульсу.
У дітей з обмеженими станами і дітей, які часто хворіють, період адаптації може супроводжуватися наступними проявами розладів: енурез (неутримання сечі), загострення шкірних висипань, енкопрез (неутримання калу).
Правила та заходи для полегшення адаптації дітей до дитячого садка
Перш за все, батькам завжди слід розпитувати вихователя про поведінку свого чаду. Також обов'язково потрібно вести бесіду з дитиною. При змінах у поведінці дитини, необхідно приймати будь-які заходи.
При організації режиму вступу в садок дітей керівництвом необхідно розробляти спеціальні заходи і загальноприйняті правила. Вони розраховані на період адаптації для полегшення стану дітей, які часто хворіють і з деякими обмеженими станами. Прийом дитини до дитячого садка повинен проводитися з педагогом і лікарем-педіатром. При огляді малюка збираються відомості з поведінки і стану здоров'я, анамнезу життя дитини. У разі необхідності призначаються і інші додаткові заходи.
Існують також і правила в період адаптації ведення малюка. Це скорочений час перебування дитини в садку. Залежно від поведінки малюка, час збільшується. Для малюка зберігаються звичні прийоми виховання. Це годування, сон і т.д. Дозволяється вільний час не для спання (брати участь у заняттях чи ні, грати одному або з усіма та ін.). І нехай дитина вільно бігає в ортопедичному взутті , якщо є така потреба.
Період адаптації дітей до садочка багато в чому залежить від досвіду педагога, від підготовки дитини до цих подій батьками, від індивідуальних особливостей дитини.
Поділитися