
Звідки беруться порушення поставити?
В термінологічному клубку понять, пов'язаних з деформацією поставити дитину, втратився напевно, не одні батьки. Адже є порушення, вроджені та набуті... Зазвичай ми хочемо якомога швидше дізнатися, що є причиною поганої постави або неприродної ходи дитини. У разі вроджених порушень залишається тільки лікування і реабілітація, але при дефектах отриманих важливо розуміти джерело проблеми. Це дозволяє батькам виключити шкідливі звички у дитини і вберегти від розвитку пошкоджених молодших дітей.
Порушенням поставимо ми називаємо відмову від загальноприйнятих характеристик, правильних постановок, відповідних для даного віку, статі та типу статури. Відхилення постави - це простий дефект, який легко виправити (наприклад, асиметрія плеча або ребер). Порушення - це вже структурна зміна і різного роду деформації в межах опорно-рухового апарату. До них відносяться, наприклад, дефекти грудної клітки, сколіоз, деформація коліну (плосковальгусна деформація і Х-подібна деформація ніг).
Порушення ділімо основним способом на вроджені та набуті. Вони можуть стосуватися кісток або м'язів. Вроджені порушення в результаті дії механічних факторів, або токсичних у період внутрішньоутробного розвитку. На цей раз нас більш цікаво придбати дефекти, які діляться на ті, що розвиваються і звичні.
Порушення, які розвиваються, викликані перенесеними захворюваннями: рахітом, туберкульозом, захворюваннями Шойермана. На розвиток цих захворювань іноді більшою, іноді меншою мірою маємо вплив (наприклад, рахіт може з’явитися при неправильному харчуванні, яке не забезпечує достатньої кількості вітаміну D, а також при дуже малому впливі сонячних променів). Однак, якщо дитина отримала порушення в результаті неправильних звичок, як батьки, ми можемо відчувати себе настільки відповідальними. Чому?
Придбані звичні дефекти з'являються в результаті дії факторів навколишнього середовища, морфологічних і фізіологічних. До факторів навколишнього середовища відносяться малорухливий спосіб життя, неправильно підібраний одяг і взуття для дітей , або неправильне носіння рюкзака. На відповідальність батьків лежить звернення уваги на такого роду звички і заохочення дитини, наприклад, до зайняття спортом у вільний час. За порушення розвитку також може нести відповідальність школа, якщо лавки в класах не адаптовані для фізичного стану дитини, освіта є занадто слабкою, а відстань до дошки занадто велика або занадто мала.
До морфологічних факторів відносяться м'язові порушення, які можуть призвести до виникнення хвороби і другої дитини. Дистонія м'язів проявляється підвищеним напруженням і скороченням певних груп м'язів і ослабленням інших. Таким чином, у дитини може формуватися круглий спина. Ми повинні дбати про те, щоб дитина не надто довго сиділа за столом, над домашніми завданнями.
Остання група - фізіологічні чинники - включає всі звички неправильної постановки. Тут ключовими є пильність і спостереження батьків, які повинні обов’язково пояснювати дитину, що стосується правильної постановки є корисним, а що шкідливим.
Поділитися