
Розвиток дитячого церебрального паралічу (ДЦП) у дитини. Що робити?
Одним з головних наслідків церебрального паралічу є низький рівень моторного розвитку дитини. Багато що залежить від ступеня ураження, а функціонування організму дитини визначається класифікацією моторних навичок. На участь дитини в активному соціальному житті впливає не тільки ступінь ураження головного мозку, а й ставлення найближчого оточення, а також забезпечення дитини ортопедичним обладнанням та спеціалізованими аксесуарами.
Класифікація функціональних рухових навичок включає п'ять рівнів функціонування організму дитини. Оцінка проводиться у п'яти вікових групах (до 2 років, від 2 до 4 років, від 4 до 6 та від 6 до 12 років). Найбільше уваги приділяється дітям віком понад чотири роки.
Ось докладні характеристики результатів оцінювання:
- Рівень I. Дитина ходитиме без обмежень і не потребуватиме додаткової підтримки.
- Рівень II. У більшості випадків дитина допомагає собі додатковими засобами. В складніших умовах (підйом сходами, ходіння по нерівній, наприклад, гірській місцевості) потрібна підтримка у вигляді поручнів, ходунків тощо. На цьому рівні хвороби особливо корисним буде спеціальне ортопедичне взуття для дітей. Ортопедичне взуття для дітей з ДЦП має спеціальну розпірку на п'яті. Це взуття допомагає підтримувати стабільність ніг та ходи. У дитини з діагнозом хвороби на рівні II можуть виникнути проблеми з подоланням більших відстаней, тому може знадобитися також інвалідний візок.
- Рівень III. Дитина ходити може лише за допомогою спеціального обладнання: ходунків, милиць тощо. Зазвичай для прогулянок використовують інвалідний візок. Необхідним стане правильне ортопедичне взуття.
- Рівень IV. Дитина пересувається у візку. Дитина здатна обмежено керувати ручним візком. Він буде корисним у приміщеннях, на рівній місцевості та на коротких дистанціях.
- Рівень V. Дитина має проблеми з самостійною підтримкою тіла та вертикальним положенням голови. Тому потребує спеціального сидіння, а для перевезення візка потрібна допомога сторонніх осіб.
Діти можуть ходити на I та II стадії, на наступній стадії розвитку хвороби ця здатність відсутня. Тому необхідно докласти всіх зусиль для забезпечення повноцінного лікування та захисту організму дитини – це ті речі, на які ми дійсно можемо вплинути.
Поділитися