+38(095)062-79-95 +38(098)293-45-14 +38(093)578-34-44

Проблеми адаптації дітей до дитячого садка

11-09-2013
Автор Lesia Bratash
Проблеми адаптації дітей до дитячого садка

Діти, прийшовши в cадок, завжди проходять період адаптації. Але для кожної дитини термін адаптації індивідуальний. Існують проблеми адаптації дітей до дитячого садка і їх досить багато. Якщо до дитячого садка дитина не адаптувалася протягом року, то це сигнал для батьків, що з малюком не все гаразд і потрібна допомога психолога. Кожна дитина реагує по-різному на незнайому ситуацію, але існують і загальні риси.

Нелегко звикнути до нової обстановки єдиним в родині дітям, особливо тим, кого надмірно опікують, хто звик до особливої уваги.

Гірше за всіх себе почувають в дитячому саду ті діти, у яких флегматичний темперамент. Вони не встигають за темпом життя в дитячому садку. Вони повільно одягаються, збираються на вулицю, їдять. Але якщо педагог не розуміє таких дітей і починає їх підстьобувати, емоційний стрес при цьому діє так, що діти ще більше загальмовуються, стають байдужими і ще більш млявими.

Якщо батьки помітили, що в їхньої дитини проблеми з адаптацією, то варто поговорити з вихователем. Вихователь в цьому випадку повинен бути більш уважним бути до такого малюка, стежити, щоб його не дражнили інші діти. Потрібно знати, що зайва вимогливість до такої дитини буде тільки гальмувати її ще більше.

Більш важко проходять адаптацію до дитячого саду діти, у яких в родині відбуваються конфлікти, де батьки не спілкуються з дітьми. Дітлахи засвоюють мимоволі погані риси поведінки батьків і це ускладнює їх відносини з однолітками. Такі діти, як правило, агресивні. Якщо малюк страждає нервовими порушеннями, потрібно віддавати його в садок не раніше трьох років.

Спостереження за дітьми в період адаптації до дитячого садка показали, що виникають зрушення в дитячому організмі, в його функціональному стані, які супроводжуються сильною зміною в поведінці і настрої і іншими клінічними проявами.

У більшості дітей виникають реакції протесту або «біологічної обережності». Вони можуть виражатися у вигляді страху, плачу, негативізму, загальній загальмованості або агресивних діях. Іноді мовна активність і контакти з дітьми знижуються аж до їх зникнення. Дітлахи втрачають частину навичок, набутих раніше. У деяких спостерігаються порушення сну, знижується апетит.

Відзначається в деяких випадках затримка фізичного і нервово-психічного розвитку дітей. Не можна судити про розумові здібності малюка в перший тиждень перебування в дитячому садку. Виявляються соматичні зміни в посиленні блідості шкіри, у втраті ваги, збільшення частоти пульсу.

У дітей з обмеженими станами і дітей, які часто хворіють, період адаптації може супроводжуватися наступними проявами розладів: енурез (нетримання сечі), загострення шкірних висипань, енкопрез (нетримання калу).

Правила та заходи для полегшення адаптації дітей до дитячого садка

Перш за все, батькам завжди слід розпитувати вихователя про поведінку свого чада. Також обов'язково потрібно вести бесіду з дитиною. При змінах в поведінці дитини, необхідно приймати будь-які заходи.

При організації режиму вступаючих в садок дітей керівництвом повинні розроблятися спеціальні заходи і загальноприйняті правила. Вони розраховані на період адаптації для полегшення стану дітей, які часто хворіють і з деякими обмеженими станами. Прийом дитини до дитячого садка повинен проводитися з педагогом і лікарем-педіатром. При огляді малюка збираються відомості з поведінки і станом здоров'я, анамнезу життя дитини. У разі необхідності, призначаються і інші додаткові заходи.

Існують також і правила в період адаптації ведення малюка. Це вкорочений час перебування дитини у садку. Залежно від поведінки малюка, час поступово збільшується. Для малюка зберігаються звичні прийоми виховання. Це годування, сон і т.д. Дозволяється вільний час не для спання (брати участь в заняттях чи ні, грати одному або з усіма і ін.). І нехай дитина вільно бігає в ортопедичному взутті, якщо є така потреба.

Період адаптації дітей до садочка багато в чому залежить від досвіду педагога, від підготовки дитини до цієї події батьками, від індивідуальних особливостей дитини.

Коментарі

Не знайдено дописів

Нове повідомлення